Ez az ügyfélszerző stratégia nagyon bevált

2020. február 3.

Sarah Silva beavat az általa alkalmazott álomügyfél-szerző módszerekbe. Előadását a BP19-ről a fordit.hu videón közvetíti.

Összefoglaló

You know your dream clients are out there, but they don’t know you exist. Let’s change that.

Frustrated by the uninspiring enquiries hitting my inbox, I started marketing to get more of the work I loved. Come behind the scenes to discover how this strategy works and see the exact results I’m getting.

Are you ready for me to overshare? Because I’ll show you the good, the bad, and the downright surprising. Then we’ll look at how you can adapt this proven action plan to grow your business and get your dream clients beating down your (virtual) door.

Sarah has been combining science with translation for more than a decade. As a German to English translator for the chemical industry (www.chemicaltranslator.com) she works primarily with clients in the chemical coatings, brewing and food chemistry sectors.

Determined to raise the profile of translators she has leapt out of her comfort zone to talk about international marketing and translation at chemical industry events, with fellow business owners and to anyone who’ll listen. Don’t worry, she won’t be asking you to do exactly the same but she does believe that every so often it’s important to shake things up a little.

 

Sarah is also the author of Small Island Big Business – The Insider’s Guide to Success in the British Market.

Sarah Silva: Ez az ügyfélszerző stratégia nagyon beváltElőadó: Sarah Silva
Az előadás eredeti címe: A killer marketing strategy to win your dream clients
Helyszín, időpont: Bologna, 2019.05.1-3.

A BP Translation Conferences rendezője, Bán Csaba a fordit.hu-val való együttműködés keretében idén felajánlotta, hogy a BP19 rendezvényen elhangzott előadásokat a fordit.hu is közvetítheti a tagjainak. Köszönjük!

Dr. Beták Patrícia egyetemi oktató a BME Tolmács- és Fordítóképző Központjában tartott 'Szövegelemzés-szövegfeldolgozás anyanyelven' című tantárgyának lelkes hallgatói feldolgozták a fordit.hu-n megjelent angol nyelvű előadások videóját, és magyar nyelven összefoglalták az egyes előadók gondolatait, elérhető téve így az előadások tartalmát nem angolos kollégáknak is. 

A 14 prezentáció egyike olvasható ebben a cikkben. Jó böngészést mindenkinek!

A projektben részt vevő hallgatók: Bősz Éva, Endrész Kitti, German Nadine Vanessa, Köllner Zsófia, Rácz Júlia, Vas Réka Patrícia, Wintermans Mónika.

Sarah Silva: Ez az ügyfélszerző stratégia nagyon bevált

Előadásában Sarah Silva arról beszélt, miért fontos megtalálni a megfelelő ügyfeleket, beavatott saját ügyfélszerző stratégiájába, és elmondta, hogyan tudjuk mindannyian használni a módszerét.

Álmaink megvalósítása nagyon fontos, mert ez a kulcs a boldog és elégedett élethez. Ehhez elengedhetetlen, hogy kilépjünk a komfortzónánkból, és bármilyen kellemetlen is ez eleinte, mindenképp megéri. Bevezetésként Silva egyik saját álmáról beszélt: meg akart tanulni egykerekűzni. Egy rövid videót is levetített a tanulási folyamatról. Eleinte mindig szinte rögtön leesett, de mivel nem szokása feladni, kitartóan gyakorolt tovább egészen addig, míg el nem érte célját. Hogy mi köze ennek az ügyfélszerzéshez? Mindkettő állhatatosságot és kitartást igényel. Fordítóként fontos, hogy olyan ügyfelekkel dolgozhassunk, amilyenekkel szeretnénk, de sok erőfeszítést és időt igényel, amíg idáig eljutunk. Nem szabad tehát feladni, mindig fel kell állni és újrakezdeni, még akkor is, ha kategorikusan visszautasítanak. Feltehetjük a kérdést, hogy vajon megéri-e. Silva szerint egyértelmű a válasz: ha ez az álmunk, akkor természetesen megéri.

Ő maga nemrég kezdte saját marketingkampányát, és azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 25 álomügyfelet szerez. Angol-német nyelvpárban dolgozik, a kémia a szakterülete, ezért elsősorban németországi, a kémia területén tevékenykedő cégeket szeretne új ügyfelei között tudni. Kampánya még nem ért véget, és azok közül, akiket megkeresett, még senkit sem nevezhet az ügyfelének, de van, akivel már tényleges munkáról tárgyal. Azzal a tervvel kezdett neki a kampánynak, hogy 2-4 hetente fog kapcsolatba lépni a kiszemelt ügyfelekkel, valamint fontosnak tartotta, hogy ne csak írásban, hanem szóban is felvegye velük a kapcsolatot. Bár az emberek többsége ódzkodik attól, hogy idegeneket hívjon fel, a szóbeli kapcsolatfelvétel elengedhetetlen. Ő sem rajong a telefonálásért, ezért inkább szakkiállításokon vesz részt, ahol személyesen megismerkedhet leendő ügyfeleivel.

Novemberben kezdte a kampányát azzal, hogy kis csomagot küldött a kiválasztott cégeknek. Személyre szabott apróságokat tett a csomagokba, például teát vagy könyvet. Szerinte ez igen hatékony módja annak, hogy jó benyomást tegyünk, hiszen csomagot kapni mindenki szeret, a címzett különlegesnek érzi magát tőle, így valószínűleg megjegyez minket és jó véleménnyel lesz rólunk. Fokozhatjuk a hatást, ha kézzel címezzük meg a csomagokat.

Nemsokkal ezután képeslapokat küldött szét. Csak rövid üzenetet írt, mivel éppen december volt, kellemes ünnepeket kívánt, hogy ne feledkezzenek meg róla. Januárban egy e-mail következett, melyben boldog újévet kívánt, majd nem sokkal később újabb e-mailben emlékeztette őket, hogy nemsokára személyesen is találkozhatnak, tavasszal ugyanis Silva rész vett egy szakkiállításon, ahol megismerkedett és beszélgetett is kiszemelt jövőbeli ügyfeleivel. Ezt követően ismét képeslapot küldött az érintetteknek egy rövid üzenettel, melyben visszautalt személyes beszélgetésükre.

Különféle válaszokat kapott ezekre a megkeresésekre. Többen kifejezték, hogy örültek a csomagnak, és bár most nincs szükségük Silva szolgáltatásaira, a későbbiekben mindenképp felkeresik, ha szükségük lesz rá. Voltak, akik beszélgetést kezdeményeztek és több információt kértek, és az is előfordult, hogy egyértelműen nemleges választ kapott. Természetesen sokan egyáltalán nem is válaszoltak. Silva tapasztalatai alapján azonban megéri kitartónak lenni, ugyanis míg az első levelére csak a megkeresettek 8%-a válaszolt, addig a harmadikra már 44%. Beigazolódott az a feltevése is, hogy szükséges a személyes beszélgetés, mivel a szakkiállításon való találkozáskor a többség sokkal nyitottabb volt, mint korábban levélben.

Silva elégedett az eddigi eredményeivel, és úgy látja, hogy jó úton jár a célja eléréséhez, a 25 álomügyfél megszerzéséhez. A továbbiakban tanácsokat adott, amelyek segítségével mi magunk is elindulhatunk ezen az úton.

Első lépésként meg kell határoznunk, hogy kikkel szeretnénk dolgozni. Ha nincs álomügyfelünk, vegyük számba a jelenlegieket – melyiket szeretjük, melyiket kevésbé. Bíztassuk kedvenc ügyfeleinket, hogy ajánljanak minket másoknak is. Fontos az is, hogy megismerjük a piac ránk eső részét – ebben a piac résztvevőivel való beszélgetések segíthetnek a legtöbbet. Silva arra is felhívja a figyelmet, hogy mindeközben még jól is szórakozhatunk, hiszen lehetőségünk nyílik kiélni a kreativitásunkat, miközben például a kis csomagokat állítjuk össze.

Bármilyen furcsán is hangzik, a nemleges válaszoknak is örülnünk kell, sőt, először azt a célt kell kitűznünk, hogy minél több visszautasítást gyűjtsünk be. Az emberek többsége csak az ötödik megkeresésre mond igent, tehát átlagosan négy „nem”-re van szükség egy „igen”-hez. Azok lesznek a legsikeresebbek, akik a legtöbb „nem”-et kapták.

Saját marketingkampányunkban is szem előtt kell tartanunk, hogy ne legyünk túl „nyomulósak”. Ha csomagot küldünk, hasznos dolgokat tegyünk bele, e-mailben vagy levélben ne írjunk tele oldalakat jelentéktelen információkkal, csak olyat írjunk, ami érdekelheti az ügyfelet és hasznos lehet számára, semmiképp se raboljuk az idejét. Legfőbb célunk az legyen, hogy tudassuk az ügyfelekkel, hogy rendelkezésükre állunk, és így majd mindig észben tartanak minket. Biztosítsuk őket arról, hogy fontosak nekünk és bizalommal fordulhatnak hozzánk, ha szükségük van a szolgáltatásunkra.

A magyar nyelvű összefoglalót készítette:
Bősz Éva,
fordítóképzős hallgató

 


Hozzászólások (0)

Hozzászólások írásához és megtekintéséhez be kell jelentkeznie