Megjelenik a szakképesítés a fordit.hu profiloldalain

2016. szeptember 30.

Ezt is megértük: 2014. szeptember 30-án, a Fordítás Világnapján, 14 évvel a fordit.hu alapítása után megtörtént az, amire már nagyon vártak a fordítók, tolmácsok és lektorok. A fordítói profiloldalra mától felvihetők a szakemberek képzéssel kapcsolatos adatai.

A rendszer működése hasonló az állásportálokhoz és a LinkedInhez: egymás alatt jelentethetők meg a különböző diplomák, képzések, tanfolyamok, természetesen nem csak a szakfordító- és tolmácsképzéssel kapcsolatban. Néhány dologban azonban többet kínálunk!

Mindennek szükségességére – a tagjainktól kapott hasznos tanácsok mellett – a szeptemberi mini-kérdőívünk szolgáltatta az apropót. A fordit.hu tagjainak 91%-a támogatta szerkesztőségünk törekvését, amellyel megkönnyítjük a szakfordítók és tolmácsok szakképesítésének igazolását. Emellett hasonlóképp fontos, hogy a fordítóirodák és a fordítás közvetlen megrendelői tájékozódhatnak a magukról adatot szolgáltató szakemberek végzettségeiről. Tehát például nemcsak a szakfordító-oklevelet, hanem egyéb szakismeretet és szaknyelvi tudást adó képzéseket is érdemes megjelentetni.

Hogyan vigyük fel profilunkra az új adatokat?

Önkéntesen! A www.fordit.hu oldalon belépve, az ADATMÓDOSÍTÁS menüpontra kattintva, a jobb oldalt megjelenő KÉPZETTSÉG almenüben van lehetőség az adatok megadására. Az adatok bármikor felvihetők és bármikor módosíthatók. A felvitt adatok a fordítói profiloldalon, táblázatos formában jelennek meg.

Először kattintsunk az „Új képzettség hozzáadása” gombra. Ekkor megjelenik egy űrlap, amelyen felvihető egy-egy képzettség, a képző intézmény nevével és a képzés időtartamával, a végzés évszámával együtt. A képzés alatt két jelölőnégyzet jelenik meg, amelyekkel bejelölhető, hogy a felvitt képzés szakfordításra és/vagy tolmácsolásra jogosító képzés-e. Ha ezzel megvagyunk, akkor kattintsunk a „MENTÉS” gombra, és ezzel a felvitt képzés már meg is jelent profiloldalon. A felvitt adatok a „Törlés” ikonra kattintva bármikor törölhetők, és az „Új képzettség hozzáadása” gombbal további képzettségek vihetők fel. Ennyi az egész!

Igazolt végzettség

Ha szakfordításra vagy tolmácsolásra jogosító képzettséget vittünk fel és ezt a jelölőnégyzetekben jeleztük is, akkor a fordit.hu szerkesztősége megtekintésre elkéri a képzettséget igazoló dokumentumok szkennelt változatát. Ezeket a képzések alatt, a Feltöltött dokumentumok résznél, a „+ Csatolmány hozzáadása” linkre kattintva lehet feltölteni. A feltöltés után legfeljebb 2 munkanappal szerkesztőségünk megtekinti a dokumentumokat és visszaigazolja, hogy azok valóban lehetővé teszik az adott tevékenység végzését. Ekkor a feltöltő profiloldalán megjelenik az „Igazoltan képesített szakfordító / tolmács” felirat. Ha egy felvitt képzettség a szakfordításra vagy tolmácsolásra nem jogosít, akkor azzal kapcsolatban szkennelt dokumentumokat NEM kell feltölteni.

Aki él ezzel a lehetőséggel, az szakemberként felhívhatja megbízói figyelmét szakterületeire, illetve igazolványok, igazolások és oklevelek bemutatása nélkül is igazolhatja jogosultságát olyan munkáknál, ahol ezt a megrendelő esetleg kéri. Az ilyen megbízásoknál a legtöbb esetben elegendő lesz elküldeniük a fordit.hu-s profiljuk linkjét, amelyen a végzettség nyilvánosan is szerepel.

Reméljük, hogy ez az újítás a fordító- és tolmácsszakma javára válik! Profitálnak belőle a szakirányú képzéssel rendelkezők és azok is, akik fordító- vagy tolmácsképzéssel nem, de más értékes tanulmányokkal és speciális szakismerettel rendelkeznek.

Ezzel az új fordit.hu fejlesztéssel kívánunk Önnek boldog Fordítók Világnapját!

A fordit.hu tagok képeiből összeállított montázs

PS: Hálásan fogadjuk, ha a frissen átadott rendszer esetleges hibáira felhívja a figyelmünket, vagy továbbfejlesztési lehetőségeire vonatkozó ötleteit megosztja velünk. Köszönjük!


Hozzászólások (0)

Hozzászólások írásához és megtekintéséhez be kell jelentkeznie